Partnerzy serwisu:
Pasażer

Warszawa – Wrocław: EIC Viadrina wraca na tory. Przez Poznań

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-06-2025
Ostatnia modyfikacja:
17-06-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Warszawa – Wrocław: EIC Viadrina wraca na tory. Przez Poznań
fot. Łukasz Piotrowski, sm42.plEIC Lech w 2019 roku
Od grudnia bieżącego roku pomiędzy Wrocławiem a Warszawą pojawi się piąte połączenie ekspresowe realizowane przez PKP Intercity. Na tory wyjedzie bowiem EIC Viadrina, która, podobnie jak EIC Lech, pojedzie trasą przez Poznań. To powrót tego połączenia po 10 latach.

PKP Intercity od nowego rozkładu jazdy (wchodzi w życie w grudniu bieżącego roku), planuje uruchomienie drugiej pary połączeń ekspresowych z Wrocławia do Warszawy przez Poznań (aktualnie tą trasą kursuje ekspres Lech, który ruszył na tory jesienią ubiegłego roku). Będzie to EIC Viadrina, która ostatni raz pojawiła się w rozkładzie jazdy 2015/16, choć wtedy kursowała przez Opole i Częstochowę.

Jak mówi nam Piotr Malepszak, wiceminister infrastruktury odpowiedzialny za kolej, resort wraz z Intercity widzą duży potencjał pociągów kursujących po tej trasie. Jednym z plusów takiego rozwiązania jest połączenie potencjałów dwóch silnych odcinków, a więc Warszawa – Poznań oraz Poznań – Wrocław, które stale się rozwijają i na których notowane są coraz lepsze wyniki przewozowe (jak wynika z naszych informacji obie trasy znajdują się w najlepszej “10” relacji PKP Intercity).

– Chcemy kontynuować naszą politykę konkurowania z samochodami i przygotować się podażowo do rozbudowy autostrady A2, która będzie się wiązała z utrudnieniami dla kierowców, co możemy wykorzystać na kolei. Dlatego planujemy wzmocnić ofertę pomiędzy Poznaniem a Warszawą, a jednym z elementów tego działania jest uruchomienie kolejnego połączenia ekspresowego do Wrocławia – wskazuje wiceminister infrastruktury w rozmowie z Rynkiem Kolejowym.

Niezauważalne różnice w czasie przejazdów

Jednocześnie połączenie stolicy Dolnego Śląska i stolicy kraju przez Poznań zajmuje tylko 8 minut dłużej niż pociągi kursujące podstawową trasą przez Opole - w kierunku z Wrocławia do Warszawy i to mimo trasy dłuższej o ponad 40 kilometrów. W przeciwną stronę różnica między pociągami jest nieco większa - Lech jedzie dłużej już o 14 minut.

Po skróceniu czasu jazdy Viadriny - kosztem zatrzymań w Koninie oraz Kutnie (oba miasta już dziś mają świetną ofertę zarówno w kierunku Poznania jak i Warszawy, a od grudnia dojdzie do tego kolejna para połączeń do Berlina) czas jazdy przez Poznań oraz przez Opole będzie niemalże identyczny.

Kursowanie dwóch par ekspresów z Warszawy do Wrocławia przez Poznań to powolny powrót do oferty premium, jaka istniała na tej linii wiele lat temu (rozkład jazdy 2004/2005), kiedy oba miasta (oraz Poznań) były połączone pięcioma bezpośrednimi parami ekspresów.

Rano ze stolicy, po południu z Wrocławia

Viadrina ma wyjeżdżać z Warszawy około 6 rano i ma meldować się we Wrocławiu przed 10:00. Wstępne założenia rozkładowe mówią o tym, że Viadrina będzie sprinterem, przez co nie zatrzyma się np. w Koninie, co ma jeszcze bardziej skrócić czas przejazdu w stosunku do Lecha, kursującego w czasie 3 godzin i 49 minut.

W przeciwnym kierunku Viadrina wyjedzie chwilę po 18, dowożąc pasażerów do Warszawy na 22:00. Jednocześnie nowy ekspres wypełni obecną dwugodzinną lukę w połączeniach Poznań – Warszawa pomiędzy 18:35 a 20:35.

Dzięki nowemu pociągowi liczba połączeń ekspresowych łączących Warszawę z Wrocławiem wzrośnie z obecnych czterech do pięciu par. Podróżni będą więc mieli do dyspozycji 4 pary kursów EIC - Lech, Viadrina, Panorama i Ślęża oraz jedną parę Pendolino. Trzy ostatnie wymienione pociągi kursują trasą przez Opole i Częstochowę - jak na razie podstawową dla pociągów z Warszawy do stolicy Dolnego Śląska.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5